Vi setter pris på

at du ønsker å finne ut hva slags husregler som gjelder på Lillenes. Vi gjør ikke dette for å begrense opplevelsen din, snarere tvert i mot. Vi har mange gjester gjennom året, og derfor er det er greit med enkle føringer for hvordan stedet skal behandles. Alt bør ligge til rette for å nyte de herlige omgivelsene!

HUSREGLER

  • Bruk av utesko/støvler er ikke tillatt inne.

  • Rorbua skal til enhver tid holdes ren og ryddig. Gulv støvsuges/vaskes.

  • Søppel skal sorteres. Det finnes søppelbøtter i benkeskap kjøkken og i teknisk rom. Restavfall, matavfall, papir, glass og metall kastes i søppeldunker ved siden av rorbu Trollskjæret, eller tas med opp til hovedveien. Tomgods/pant legges i egen dunk.

  • Når en forlater rorbua skal det påsees at vinduer/dører er lukket/låst.

  • Røyking er IKKE tillatt inne i rorbua!

  • Dersom en leier flere rorbuer og eventuelt flytter kopper/utstyr etc. mellom rorbuene må en påse at dette kommer på riktig plass igjen etter bruk.

  • Eventuelle skader på inventar/utstyr erstattes av leietaker.

  • Dersom en har med husdyr/hund skal disse ikke opp i senger eller andre møbler.

BÅT OG FISKE

  • Leietaker skriver under leiekontrakt ved leie av båt.

  • Leietaker fyller opp bensintank/kanne etter bruk. 

  • Sløying/filetering/pakking av fisk skal foregå på fileteringsplass ute.

  • Fiskeavfall legges i plastbalje, kjøres litt ut på sjøen og dumpes der. Aldri ved flytebrygge.

  • Fiskebord og båt skal vaskes/spyles etter bruk.

VEDFYRT STAMP

  • Det er anledning til å leie vedfyrt stamp. Dette avtales senest dagen før. Utleier administrerer dette.

FØR AVREISE

  • Utsjekk senest 11.00, eller etter avtale med utleier. Ved rolige perioder er det mulighet for senere utsjekk.

  • Ved avreise skal rorbua forlates lik som ved ankomst.
    Søppel skal kastes, vask kjøleskap, stekeovn og mikrobølgeovn. Eventuell mat tas med av leietaker.

  • Kjøkkenbenker og bord vaskes.

  • Oppvaskmaskin tømmes for kopper og kar.

  • Brukt sengetøy tas av og legges i yttergang sammen med brukte håndklær.
    (I blå IKEA pose)

  • Gulvene i begge etasjer og alle rom SKAL støvsuges.

  • OBS! Dersom en har med hund/husdyr, må en være ekstra nøye med renhold.

  • Dersom renhold ikke overholdes tas det et ekstra gebyr på kr. 1500,-